530-936-999 510-838-230
Odszkodowania Konin

Jak rozpoznać zaniżone odszkodowanie z OC?

Przede wszystkim jeśli pojedziesz do warsztatu i zorientujesz się, że naprawa wyrządzanych szkód będzie wynosiła znacznie więcej niż otrzymane odszkodowanie za samochód na kosztorys ubezpieczyciela.

Zaniżone odszkodowanie wynika z tego, że ubezpieczyciel zamiast oryginalnych części policzył Ci odszkodowanie na najtańszych zamiennikach niewiadomego pochodzenia i jakości, a ponadto umniejszył jeszcze odszkodowanie o kilkadziesiąt procent z tytułu tzw. amortyzacji.

Pierwsza wycena naprawy auta po kolizji czy wypadku, jaką dostajemy od ubezpieczyciela, to z reguły propozycja, punkt wyjścia do dalszych negocjacji. Nawet jeśli pieniądze dostaniesz przelewem na konto niemal natychmiast, nie znaczy to, że nie możesz domagać się więcej.

Ubezpieczyciel, który płaci odszkodowanie z tytułu OC, ma obowiązek zrekompensować nam wszelkie straty i przywrócić nasze auto (pod warunkiem, że jest to technicznie możliwe) do stanu sprzed kolizji. Jeśli połamał się oryginalny zderzak, błotnik czy reflektor, mamy prawo domagać się pieniędzy na kupno takich samych części, bez względu na ich cenę. Nie jest wzbogaceniem się (taki argument często przytaczają ubezpieczyciele jako pretekst do obniżenia wypłaty) montaż nowych i oryginalnych części tylko dlatego, że te, które zostały zniszczone, były używane.

Ważne jest, że właściwie nie mamy obowiązku w ogóle naprawiać samochodu, by dostać pieniądze. Decyzja, kiedy i czy to zrobimy, należy wyłącznie do nas. Ubezpieczyciel nie może żądać od nas przedstawienia rachunków.

By ubiegać się o zmianę wartości otrzymanego przez nas odszkodowania należy przede wszystkim przedstawić rzetelną wycenę wszystkich części i najlepiej oprzeć się na oryginalnych częściach. Jeśli już zacząłeś naprawę wtedy należy zbierać wszystkie rachunki i faktury. Istotne jest, że Masz prawo jedynie do pokrycia kosztów kupna części takich samych jak uszkodzone w stłuczce. Wtedy należy zgłosić się do ubezpieczyciela i przedstawić mu swoje zastrzeżenia co do odszkodowania. W wyjątkowych sytuacjach można też udać się do sądu i pozwać firmę ubezpieczeniową.

Kontakt

Posada
ul. Chełmońskiego 5
62-530 Kazimierz Biskupi

530-936-999,  510-838-230
kontakt@avatar-sa.pl

Napisz do nas: